onsdag 29 december 2010

Nostalgi

Imorse var jag iväg till spåret i stånga för lite skidåkning. Spåret mäter 2km och det var spårat någorlunda. Lite lösa spår, ostabila så man fick hålla koll på skidorna. Nysnö under natten samt under hela passet vilket gjorde lite sämre glid för mig. Jag åkte 10varv på 1tim 28min. En bra tid dock lite under måltiden... I stånga inledde jag mitt skidåkande för ca 4år sedan, då vintrarna var dåliga och man fick åka sporadiskt 3-4ggr under en vinter. Jag föll nästan alltid i den minimala nedförsbacken som fanns och allt kändes stort, att bara ta sig runt 2km. Idag kändes det som om jag har växt enhel del som skidåkare och det var en enkel bana. Hade varit perfekt att ha som en testbana och göra mätningart varannan vecka på ca 1 mil för att se om tiden tar sig. Man kan nästan alltid´räkna med att vara ensammen i spåret, så det är bra för test.

När jag satt i bilen och åkte de 8km till spåret så kom jag på att vattnet stod kvar hemma på diskbänken, och jag hade lite tidsbrist så det fick bli träning utan vatten. Det var tungt på slutet, det var tungt överhuvudtaget. Hade lite tidspress då jag hade en tid bokat vid synsam för en årkoll, och jag ser ännu lika bra eller dåligt iaf, så det var positivt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar