söndag 17 juli 2011

Torsby Skitunnel

Idag har jag och Marie varit iväg på lite utflykt. Vi började dagen i Torsby och vårat första besök i deras Skidtunnel. Vi klädde oss för -3 grader och vindstilla och skidade oss runt några varv. Jag skrapade ihop 14,3Km på min timme. Det var riktigt skönt att komma in i kylan och åka skidor och lika skönt att efteråt gå ut i värmen och dricka kaffe i lite halvsol. Skidåkning på sommaren får många + av mig, 5 av 5 till och med!
Efter skidåkningen var vi ju givetvis lite hungriga och då passade det bra med picknick vid utkiksplatsen Tossebergsklätten, ännu mera kaffe och lite tonfiskwraps. Vägen upp dit var ju härligt kurvig och brant. Den fick det verkligen att suga i både rullskids och cykeltarmen. Läste mig till att det är vanligt att man tränar upp för tossebergsklätten, bla Kalla och Falk.
Picknicksplats.
Vi hade ju i tanke att man kanske kunde få till ett bad idag också, men det började regna så vi avrundade bara med en snabbis på Mårbacka. Selma Lagerlöfs hem.

Så idag blev en riktigt fin och mysig semesterdag med Marie!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar