söndag 10 juli 2011

Mörksuggejakten

Mörksuggejakten, deltävling 4 av 7, Långloppscupen

Förra året bjöd på torrt/varmt, i år var det regnigt under tävling, men ändå inte blött i marken. Jag åkte förra året på 2:56 och hade även då en punktering som jag kanske öslade 8min på, så säg tiden 2:48 i åktid. I år gick jag i mål på 2:34 vilket jag är nöjd med! Men förvånad över att Segrartiden var snabbare i år än förra året, så jag hade ju hoppats att min tid kanske hade kunnat stå sig lite bättre, men det gav en 40 plats. Jag hade ju inte fått cykla så mycket under veckan, så på startlinjen så kände jag att benen var lite stumma och sega. Så jag bestämde mig för att inte jäkta under masterstarten fram till backens början utan, jag låg och mjukade upp mig och tappade placering efter placering. Men när väl höjdmetrarna började och jag hade fått ner lite blod i benen så tänkte jag göra mitt ryck för dagen, så en ganska stark körning uppför backen och jag plockade de förlorade placeringarna samt en hel del nya:). Därefter kändes benen bara fint tyckte jag. Det som störde mig var att jag tappade en vattenflaska efter 5km när de snabba utförsåkningarna började, samt regnet som gjorde det svårt att se med mina mörktonade glas. Regnet annars hade jag inga som helt problem med. Loppet rullade på fint och det är en rolig tävling att åka.
Cykeln gick hur fint som helst, kändes enklare att växla med än tidigare, jag har inte haft några stora problem, men vid speciella tillfällen på tävlingar har det varit svårt att växla tidigare, och det hade jag inte idag å det känns riktigt bra!

Lördagen spenderades i Vansbro med att se Marie och hennes syster simma Vansbro tjejsim, deras första och kanske enda gång? De simmade iaf på 29:25 och det är bra gjort! Jag trodde när vi åkte dit att det var den enda gången iaf, men det verkar ha varit ganska roligt iaf och jag själv skulle nog kunna tänka mig simma det med! Därefter hade jag och Marie en fin kväll på Sollerön, det var varmt och skönt väder hela kvällen, och kvällarna är lite mer ljusa där uppe! Jag tycker det är riktigt fint i Dalarna, alltid förtjust i landskapet sommar/vinter. Det är mycket fint.

Imorgon är jag ledig och på tisdag åker jag till Borås, men mer om detta senare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar