onsdag 31 augusti 2011

Årsvurpa

Idag har jag haft min cykel Scale LTD 1 år exakt. Firades såklart med 4st backintervaller med snitt 25km/h uppför. Efter avklarat pass så återstod bara lite finrull för att få fräscha ben och känna hur fin cykel jag har, men rätt som det är så svänger en ca 85årig gubbe ut rakt framför mig, reflexmässigt har jag redan nypt på frambromsen innan jag hinner tänka, och lika snabbt har jag redan tagit en flygtur över styret och synat asfalten. Irreterad tänker jag, fan också nu gick cykeln åt helvete, det kändes verkligen så. Men jag har inte hittat någon mer skråma förutom att sadeln var helt ur position. Den är återställd nu. Jag själv, märks inget på mig, gjorde någon halvdan ramborullning och klarade mig fint! Så jag fortsätter uppladdningen inför Bockstensturen såklart!

Men vad snabbt det händer, ungefär som triss. Plötsligt händer det. Igår på nyhetsmorgon var det en som hade två lotter att skrapa, han hade under en kort tid lyckats skrapa fram 2 lotter med tv-rutor. Plötsligt händer det.

Jaja, jag och cykeln överlevde, likaså gubben. Så det blev en bra dag tillslut!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar