fredag 3 augusti 2012

Uppdatering och 105KM

Idag har jag varit ute på en distansrunda, avverkade 105km med ett snitt på 31km/h, snabbare än jag trodde jag skulle åka. Gotland är ju speciellt att cykla på, man får veva benen precis hela tiden för att komma någonstans, ingen backe att klättra uppför för att sedan få vila nedför. Det kändes bättre idag än jag trott som sagt, de första tramptagen på morgonen så kände jag att det var konsert igår med 3,5timme stillastående. Men det släppte! Idag har jag avverkat södra Gotland, utgått ifrån vårat hus i Rone, södra Gotland är det finaste av Gotland, helt fantastiskt vackert!



Jag och Hoburgsgubben i profil.


Annars idag så drog ju Kubb vm igång, var förbi på eftermiddagen och kikade på Marie, och pappa och systers lag. Dem var duktiga men det gick sådär för dem, inget avancemang till morgondagens finaldag. Hade de gått vidare till imorgon så hade vi hamnat i samma grupp imorgon, hade varit kul!



 Igår var vi en heldag i Visby, gick gatorna fram och åt sedan riktigt gott på Restaurang Bakfickan, dem inriktar sig på fisk och skaldjur, och vi åt först Rökta räkor med aioli och toast som förrät. Min varmrätt blev stekt strömming med mos och Kajpsmör, medan Marie åt fisksoppa. Vi avrundade såklart med dessert innan vi gick bort till Gutavallen för Winnerbäcks konsert! Det var bra som vanligt, som alla andra gånger jag sett, men inget extra. Var ovanligt lite publik också. Men Lasse är riktigt bra!


Dessa entertainers finns på Östertorg, om man vill kan man se hur de gör på youtube om man söker reda på det.

Jag och Marie har också grillat vid Grötlingboudd tidigare i veckan, behöver jag säga att det ligger på södra Gotland?




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar