lördag 20 april 2013

Tempo fiskum

Kan ju börja med att igårkväll vid 18 tiden öppnade Stians Sport upp för oss Merida team och grassroots cyklister. De välkomnade oss fint och vi satte igång med lite föredrag om Merida, kost +ANNAT. Sov natten på golvet i showroom med cyklar hängandes överallt. Imorse åt vi frukost vid 7 och körde sedan en timme ut till Darbu där tävlingen skulle gå. En blöt och ganska teknisk bana bjöds vi på. Första uppvärmningsvarvet gick helt okej, andra gick sämre och flytet försvann över ett stenparti, där jag drog mig framlänges två gånger utan några mera skador än lite skrap. Sen var det redan dags för start och vi startade med 30sek mellanrum. Ganska snabbt kom han som startade efter mig ikapp då tände man till lite. Tempot gick helt okej tycker jag, kedjetrassel som resulterade i ett stopp, och lite annat oflyt. Men det var riktigt roligt! Lite mer tekniskt än hemma på monarken i träningsrummet! Jag kom in på en tid ca 2:30 efter segraren, 24 plats av 38 startande. Emil Linde körde starkt in på en tredje plats! Kajsa snihs blev 2a i sin klass, starkt jobbat! Nu är vi tillbaka på Stians och har precis ätit supergod lasagne och pastasallad. Nu laddar vi inför morgondagen då vi ska köra 7varv på denna blöta bana!


2 kommentarer: