söndag 7 april 2013

Björkvallen XC

Vad roligt att få komma ut och ha kul i skogen igen! Snön börjar släppa och lite is kvarstår på endel ställen. Jag hade dubbfritt bak och dubbat fram, känns tryggt då det är små isfläckar överallt. Man kan pressa på lite mera och få ut lite bättre pulshöjande träning. Så till alla Kristinehamnare, Björkvallen är cykelbart hela vägen! Ut och gasa! Jag körde ett uppvärmningsvarv, kollade av läget och spåren. Sedan följde två varv med 2 min paus emellan. Det snabbaste gick på 23:45 idag, vilket är en bra bit efter något rekordvarv. Men ack så kul! Därefter körde jag ett fotovarv innan jag åkte bort till jobbet och tvättade av cykeln.

Banan bjuder nu på riktigt fin XC åkning på alla möjliga underlag. Riktigt fina barmarksstigar, små isiga stigar, leriga grusvägar, torra grusvägar, hårdpackad snö.

Början av banan.




Tunga och blöta grusvägar 


Här där det går lite brantare nedför så skulle jag rekommendera att ta det lugnt!
Isen bar inte mig idag, så det blev ett vattenhål också





Har fått ihop en bra träningshelg på ca 6 timmar, skönt att vara igång igen även om formen inte är där den var.

6 kommentarer:

  1. Ser ut att vara en fin bana, ja får komma förbi och prova vid tillfälle. Hur långt är varvet?

    SvaraRadera
  2. Det får du göra! Den är 7.7km.

    SvaraRadera
  3. Finns det något riktigt tekniskt parti på den?

    SvaraRadera
  4. Nej tyvärr inte, ska kika på om det går att ordna.

    SvaraRadera
  5. Är denna bana pilad?

    // Jonas

    SvaraRadera
  6. Yes, i stora drag. Om du ser på första bilden så finns en liten cykelsymbol och en pil, sådana sitter lite här och där runt banan. Men som ny så tycker man säkert att den är bristfällig, man kan ju inte bara stå på. Men den bör kunna hjälpa dig runt banan!

    SvaraRadera