fredag 4 april 2014

På räls utan koppel

Idag gick det som på räls ute i finvädret!
Idag blev det första distanspasset efter sjukdomsuppehållet. Stack ut strax efter 8a och då är det ännu ganska kallt efter en natt med grader under nollan. Började då med att köra lugnt 1,5 timme i skogen innan solen började ge värme. Det jag körde då var loop 1 av min långloppsbana, har under vintern sett hur skogsmaskiner kört fram både här och där på min loop 1 så jag var lite orolig hur det skulle gå att ta sig runt. Gick över förväntan och för tillfället är det 1 parti som får strykas, ca 2 km stig, så det är ingen katastrof och jag kan eventuellt hitta någon ersättning för det. Så det ser bra ut. Nu är det frågan hur loop 2 och 3 ser ut eftersom jag tycker det är skogsavverkning precis överallt runtomkring Kristinehamn... Annars var det inga missöden idag förutom att jag fick stå och vänta bra länge på en oseriös hundägare som hade typ 5 hundar som hon inte hade koll på... Det är ofta man möter det här problemet tycker jag, finns väl ingen som är rädd för deras "små" söta husdjur som dom alltid har koll på...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar