måndag 28 juli 2014

Distans

Idag tänkte jag förena nytta med nöje. Gräset skulle klippas vid stugan som ligger 95 km hemifrån. Imorse vid åtta bar det iväg med två vattenflaskor på cykeln och en vätskeryggsäck. Blev ett fint distanspass med lite gräsklippning i mitten av passet. Men passade även på att njuta lite och bada gånger två och åt lite konservburkssoppa också, det gick ingen nöjd på mig. Fick ihop knappa 200 km och dryga 7 timmar i sadeln på min Merida Big Nine 1500-D. Höll igen idag och fokuserade på att det var ganska långt och länge jag skulle cykla, skönt att cykla så ibland.

Det sämsta var att gräsklipparen gick sönder med ca tio minuter kvar. Så jag har lämnat en liten tuppkam på gräsmatten. Men det var modernt hörde jag? Så why not. Annars har jag lämnat det åt kaninerna/rabbisarna/hararna så de kan komma dit och äta mat. Förrästen, hallon och blåbär fanns det gott om i skogen, gott var det också!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar