söndag 20 juli 2014

Ingen bra dag på SM och bilder

Idag var det ju dags för xco sm, på Jönköpings grymma bana! Likt cykelcross sm i höstas var det jättehärlig stämning runt banan. Mycket folk som stod och hejade och förde väsen med kobjällror. Bra gjort! Själv hade jag inte kroppen för att idag kunna njuta av banan, njuta som i att tycka det är en fröjd att köra. Började nog egentligen redan igårkväll då jag fick en timmes kallsvettningar och diverse magproblem. De gick över så jag antar att det var någon typ av mat/vattenförgiftning. Det jag kan härleda till är isåfall att jag tog en flaska kranvatten ur Hallbys klubbstuga strax innan vattnet tog slut. Fyllde en flaska vatten och drog sen efter duschombyte. Kom in i duschen och skulle duscha men då kom det inget vatten, så då hade det tagit slut. Så min tanke är att jag fick någon sorts bottenskrap. Eller så var det något annat. Men jag kom aldrig i fas även om jag under dagen idag har känt mig helt okej. Men även när vi skulle in i startfållan så började det snurra lite framför ögonen och jag kände mig yr. Starten gick och sen var det en kamp om jag skulle bryta eller inte. Men jag hittade alltid såpass med energi så jag kunde fortsätta trampa på, även om det gick lite väl sakta ibland.. Cyklade runt och frös vilket kändes lite konstigt med den värmen som var idag med närmare 30 grader.

Så med det sagt så kan jag konstatera att jag hade en tuff dag i spåret och solen. Men Arrangemanget var riktigt kul, bra jobbat! Stort tack till min eminenta servicepersonal Anders Almhed som fixade svalkande vatten att hälla över sig (även om jag hade frossa) och ny sportdryck! Han har även varit aktiv som fotograf under sm och de bilderna hittar ni här.

Emil Lindgren vann före Calle Friberg och sedan Matthias Wengelin. I damklassen segrade Jenny Rissveds före Alexandra Engen och Kajsa Snihs.

Tack till Skoglöfs bil för lånet av Caddyn!



2 kommentarer:

  1. Hade samma typ av frossa o gåshud under förra SM som ju också var idiotvarmt, inte gött alls, troligen pga överhettning /vätskebrist... Bra kämpat!

    SvaraRadera
  2. Känns bekant det där... Bra kämpat ändå!!

    SvaraRadera