söndag 27 juli 2014

Långlopps-sm

Då var årets sm i långlopp över. Tycker arrangemanget var bra, lite dåligt pilat ibland men banans karaktär var grym! Den får väga upp för att man inte kommer till Snapphaneturen i år. En mil till hade den gärna fått vara tycker jag också nu när det var sm och allt. Andra år så räcker det nog gott och väl med den banan som var då den är brutalt backig! För min del satt jag dåligt positionerad in på första stigen och fältet sprack av vid killen framför. Såg då att det även spruckit av på ett ställe till. Så längst fram var det kanske 3 st, sen en grupp på 5 st och sen jag och någon till. Lyckades sen komma upp mig lite och blev i vad man kan säga i andra gruppen efter att det blivit lite mer splittrat framför. Hela första loopen kändes bra och det kändes kanske ännu lite bättre ut på andra loopen. Hade bra fart i skogen idag. Efter att vi på andra loopen tagit den tuffa klättringen upp till "masten" och utförskörningen började så lyckades jag punktera när vi vikit av grusvägen och tog en kort sväng i skogen på ca 50 meter. Fick i min skumpatron och kunde köra ett par kilometer till innan det började gunga lite för mycket under mig igen. Fick då stanna en gång till och pumpa med handpumpen. Då fick jag i tillräckligt med luft och kunde köra in i mål utan att det kändes ostabilt. Men tappade lite för mycket flyt efter punkteringen och kom aldrig upp till min fart jag hade innan. Hade varit kul att få fortsätta fightas med Fredrik om femteplatsen men nu fick jag istället ensam rulla in på niondeplatsen. Shit happens. Kroppen kändes bra och vädret var fint. Har tyvärr lite kasst med bilder idag, kanske kan komma någon lite senare i veckan.

Rille som var med mig ner skötte langningen utmärkt och även bra cykelsällskap igår när vi rullade andra delen av banan, dock lite väggad på slutet. Fick sällskap av Dennis Wahlqvist igår de sista fem kilometerna då banan igår inte var fullt uppmarkerad p.g.a. deras upphill-tävling. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar