lördag 30 augusti 2014

Bockstensturen

Min favorittävling Bockstensturen gick av stapeln idag. Jag och Marie som har denna helg som favorit över hela säsongen åkte ner igår och bodde på Scandic i Mölndal. Åkte från hotellet imorse kl 08 så vi var i Varberg strax innan nio. Regnade påväg dit men uppehåll från det att vi kom fram. Överlag sen har det varit bra väder förutom en skur på slutet av loppet och lite efteråt. Loppet gick bra och jag låg långt fram ut ur stan och på följande åkervägar, tyvärr blev fältet kompakt samtidigt som det sprack av så jag hamnade då lite för långt bak. Lyckades därifrån ta mig uppåt till Fredrik Berg som jag sedan höll ihop med resterande 80 km ungefär. En bit in i tävlingen lyckades vi även hämta in Johan Norén som gillade våran grupp så vi hängde ihop fram till spurten. Johan först av oss med Fredrik på släp och jag på ännu mera släp. Tror vi fick samma tid men placeringsmässigt var det inget snack! Jag fick med mig en 8e plats och är riktigt nöjd med dagen! Gillar Varberg!
Får tacka familjen Berg som räddade min langning idag, tack!
Nu är jag och Marie påväg hem, försöker ladda upp inför morgondagens bergslagsloppet i ånnaboda. Beroende på hur kroppen känns så får jag se om dagen blev ett väckningspass eller om morgondagen blir ett urrullarpass:-). Förhoppningsvis finns lite kräm i påkarna!
Marie tog några bilder från start och mål, kommer upp imorgon kanske.
Just det! Grattis Jesper som idag fann 999 i sitt platespottingletande! Så finns det några singeltjejer som läser här så är han nu ledig :-)

1 kommentar: