måndag 7 februari 2011

Back on track

Kört ett gympass ikväll, där jag ännu har sviter av min förkylning så körde jag alternativ till min vanliga träning. Alltså knäböj fast i den såkallade kinesen och en hel del annat i kinesen. Går man på som vanligt och kanske försöker öka lite i vikt på det man brukar köra, känns så tråkigt när man vet att man inte klarar det så kan man lika gärna köra det alternativa, kan stimulera lite andra muskler man inte jobbar med i de vanliga övningarna samt att man inte vet vad man "brukar" lyfta och kanske kan bli mildare mot kroppen, eller hårdare i vissa fall:).

Fick iaf till ett bra benpass kändes det som!

Ikväll snöar det igen, kan jag behöva som inte ens skidat 250km den här vintern, det är ju riktigt lite med tanke på att man räknar vintern från 10November!? Jag vet att ibörjan när det var vinter så försvann några veckor pga det var för lite snö, när snön kom kom också kylan och i en hel vecka minns jag att jag ställde in pass efter pass pga -25grader. Så det har varit lite sådant, sedan blev det slask nu på vårkanten.. Men nu vill jag våga tro på en fin avslutningsmånad av vintern! Sedan kan våren braka in med stormsteg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar