fredag 25 maj 2012

Prolog

Nu var prologen klar, och årets senaste tävling körd. 20:49:30 fick jag ge mig iväg, 8 sekunder bakom Daniel som var sen till start och fick starta emellan mig och personen innan, blev lite hastigt. Han blåste iväg och sen skymtade jag aldrig honom, jag som kunde ha fått förmånen att gå på en rygg, men lite för snabb var han. Så jag fick köra mitt eget tempo, det gick bra runt banan, antagligen lite för sakta eftersom jag inte var nära att vurpa någonstans samt att jag inte riktigt hade den där prologlungan man strävar efter i målfållan. I år åkte jag på 4min 32sek, förra året klockades jag på 5:04 som man kan läsa om här. Men det känns helt okej, man vill ju alltid ta ett steg upp från föregående år, och det gjorde jag! Så nu får man ladda om inför imorgon, då är det XCO, 7varv på 6,5km lång bana som jag inte har testat. Tobias från OK tyr startar i H30 kl 10:53, så jag ska dit och langa någon flaska åt honom, så gör han det detsamma för mig när jag startat 12:30. Värmlandsanda! Han var också snabb ikväll och åkte på 4:39!

Nu finns resultat från prologen här

Mathias Wengelin vann på 4:03

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar