torsdag 17 maj 2012

Röd torsdag

En röd torsdag, så himla skönt! Idag har jag och Marie hjälpt Pernilla och Micke att flytta ur hennes lägenhet. Gick både snabbare och smidigare än man trott, alltid skönt det.

Idag tar jag en vilodag från sadeln, för att bli alldeles pepp inför Lördag, jag kommer vara superladdad på startlinjen, ser verkligen fram emot att få cykla billingeloppet igen och starta upp årets Långloppscup. Det var min premiärtävling för 2år sedan, då hade jag ca 10 månader erfarenhet av cykling(Förutom vanlig pendling på gammal kärringtrampa) och blev ordentligt fast efter den tävlingen. Då började en liten motionärselitsatsning att gro. Förra året valde jag bort billingen för att spela kubb i schweiz, då laget fick en fin inbjudan till en turnering som vi inte kunde tacka nej till. Så i år är jag laddad! Igår var jag ute och cyklade 60min för att få mjuka upp benen och för att få testa de nya däcken jag stansat på cykeln. Testar en ny uppsättning däck, och hoppas att det kan vara en bra kombo.

Vad annars den här lediga dagen bjuder på är nog inget speciellt. Ska snart göra en rabarberpaj, inget mer märkvärdigt än så. Kanske borde tvätta bilen eller möblera om i cykelrummet, en sort sommarmöblering behövs då Monarken inte behöver ha bästa platsen längre, utan man kan nog göra ett smidigare rum för sommarsäsongen.

2 kommentarer:

  1. Vad är det för däck?

    Lycka till på lördag :)

    //Anders

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är Specialized, Renagade och fast track däcken.
      Tackar!

      Radera