söndag 22 juli 2012

SM XCO

Idag var det då SM dags, XCO. 9varv på en ca 4,5km bana.
Jag och Marie kom till platsen tidigt ca 10 och min start var inte förrän 15, så vi
såg på dam elit och juniorer medan vi åt mat. Därefter börjar man bli nervös och plocka med allt runtomkring. Började värma 1 timme innan start, körde då två varv på banan och tyckte allt kändes mycket bättre idag än de andra dagarna! Hittade en bra linje där jag kunde springa ned för det sisa dropet på banan, och tyckte det även gick ganska fort, så jag var säker på att där tar jag det säkra för det osäkra. När vi rullade in till starten så blev jag placerad i den fjärde fållan av fyra fållor vilket jag blev lite frågande inför? Tyckte det stod i Pmet att de med resultat ifrån Swecup top 20, skulle få stå lite längre fram?
Men jag gjorde inget åt saken, och starten gick och jag var ju sist in i första kurvan, men benen kändes så bra idag så jag kunde faktiskt avancera en hel del under de kommande varven, kändes stabilt nästan hela vägen idag! Langningen jag fick av älsklingen fungerade helt perfekt, tack:)! Tyvärr fick jag då inte åka alla 9 varv, inte ens 8, utan bara 7varv då snabbingen Emil var hemma och körde storstilat! Jag var dock inte alls långt ifrån att få åka ut på 8onde varvet. Så slutsummering är att jag är toknöjd med dagens race, lyckades tima in årets bästa XC-tävling lagom till SM, och går därifrån med en 18plats
av 40st på startlistan! Efter en sådan här dag är det återigen tråkigt att påminnas om att Emil inte är tillräckligt bra enligt SOK att få deltaga i OS, helt sjukt.


Sveriges hopp i OS, Alexandra Engen
Kajsa Snihs
Juniorernas segrare!
Starten i Dam-elit
Jenny Rissveds vann Dam-junior överlägset

Jag som värmer lite
Eliten startar
Bakre delen av starten
Emil i tät
Jagande Mattias Nilsson
Jag hade Jesper ca 30 sek framför mig hela tiden idag.
Signalerar till Marie att nu åker glasögonen
Emil går i mål

Magnus Darvell tar andra platsen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar