tisdag 31 juli 2012

Gotlandstur

Idag tränade jag första passet sedan jag varit sjuk. Rullade ifrån Maries, och vidare mot Etelhem och Sigvalde där jag våren 2010 gärna körde ett intervallpass på cykeln och det självklara doppet efteråt. Men idag vågade jag mig inte på något sådant. Kände att det fanns lite tryck i benen iaf, och hade snitt på 32 fram till Sigvalde, då hade jag oftast vinden med mig, lite motvind ibland, men vägen hem därifrån skulle bli lite besvärligare med vinden, så ett snitt som sjönk ned till 29,5 men som jag på slutet ifrån Hemse till Rone körde en 8km temposträcka och återfick ett snitt på 30 för hela rundan. Maxfart på 40 idag, och ni som känner till Gotland vet att det är en fart man får jobba upp själv, inga backar att ta hjälp av, idag hade jag en lätt medvind som hjälp. Men det slår en hur platt och öppet det är, riktig pannbensträning som benträning.

Hoppas såklart kroppen svarar fint på detta, kändes bra under passet.


Annars flyter semestern på, tar det lugnt i övrigt. Igår promenerade vi till Rö´dstain där man badade endel som liten. Ikväll blir det utflykt med Marie, ska nog hitta oss ett ställe att tända en engångsgrill på. Imorgon blir det träning inför Kubbvm med nästan hela laget!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar