onsdag 4 november 2015

GGN och NXB

Några dagar efter NXB nu och med det känns det som om säsongen är slut, det va ju trots allt sista långloppet. Lite cyclocross kvar, men det är inget jag förbereder mig för på samma sätt som ett långlopp.

Tävlingen har smält in lite nu och jag gillade den verkligen. Tror det kändes lite old-school xc där man körde varvbana men med längre tid än vad dagens xc-lopp är. Jag tyckte om formatet att man kom in på varvning, man kunde höra speakern och få uppdateringar om hur man låg till, hur fort varvet hade gått o.s.v. Jag tror NXB har chans att bli något bra, men dessvärre ser jag något hinder för det. Jag tror inte att tävlingen kan ligga i November utan bör byta till vårkanten och mitten av April för att det ska locka en större massa. Att det hänger ihop med GGN nu kvittar, för det är inte samma folk som åker, och ingen är kvar en vecka för det. Däremot på vårkanten när samma arrangör ändå har ett landsvägslopp och ett halvmarathon känns för mig mer som ett självklart val att ha NXB på. Det man missar är kanske den mörka och dystra GGN(November)-vädret och att det i skogen ännu satt kvar i träden att tusentals endurohojar kört fram en vecka tidigare (eller om det bara var jag som uppfattade det så eftersom jag har kört GGN och hade någon känsla ändå), Så här i November har de flesta också försökt sälja av sina cyklar, jag tror våren är bättre!

Idag har Kristinehamnsposten ett inslag med mig i tidningen och för engångs skull går det att läsa på internet också: NKP sport

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar