fredag 27 november 2015

Träningsplanering fram till jul

Hej hej!

Det närmar sig helg och för min del så är jag anmäld till Smécrossen i Eskilstuna imorgon men skippar söndagen i Södertälje. Nils har varit sjuk sedan i onsdagskväll, så lite orolig inför imorgon är jag. Idag känner man lite så där att kroppen arbetar för fullt. Troligen blir de inga bekymmer förrän på söndag eller måndag... Har tränat hårt två dagar för att maximera den lilla tid till träning jag haft samt för att testa kroppen och för att göra utgångstest inför vinterträningen som startar på måndag. Låter väl härligt! Testen var helt okej, och jag startar med ett bättre utgångsläge än förra vinterns träning, dock startar jag en månad senare.

Jag har en plan för träningen fram till jul, nyfikna bör kunna se den här hur det sedan i slutändan blir är en annan femma. I livspusslet så lägger jag en plan i förväg som jag sedan får planera runt och om. Jag brukar ha tendens till att glömma bort att planen finns och ändå bara köra på utefter huvudets tankar och det brukar bli ganska bra ändå. Men planen är lagd fram till julveckan då jag tänkte starta med några dagar lugnare för att återhämta mig samt julfixa för att sedan dra på med en Raphaomgång i år igen. Blir tredje året för mig om det blir så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar