lördag 21 november 2015

Suunto, cyclocross och väder.

Badrumsrenoveringen pågår fortfarande, så allt är lite bök och planerande med hur och när man kan duscha.

Jag har inlett ett litet samarbete med Suunto och skaffat mig deras klocka Ambit3 Peak. Ska bli riktigt kul med en ny klocka och en ny träningspartner. Vi lär ännu känna varandra och min träning kan ses här.
Träningen är sporadisk och ogenomtänkt ännu. På monarken känner jag mig riktigt svag men på crosstävlingarna känner jag mig däremot överraskande stark, så det är ju ändå positivt i det hela. På monarken är det nog mest för att jag inte har koll på wattläget just nu, och med crossandet i tankarna så blir det nog lätt att jag tror lite för mycket på mig själv och så blir belastningen lite för hård, psyket för vekt och stressen för hög. typ. Ska få ordning på det där snart. Dags att börja tänka 2016, kommer sätta ett utgångsläge för träningen under nästa vecka är planen.

Crossandet är ju förbaskat roligt och vi går mot en avslutningshelg på säsongen. Jag har inte riktigt bestämt om jag ska krångla med att köra båda dagarna, eller om jag bara åker upp för en dag och vilken dag är ännu inte heller bestämt. Lite att tänka på.

Vädret har sedan i torsdags varit vitt och kallt. Idag är det -5 som varmast och var -9 som kallast inatt. Riktigt fina dagar bjuds det på, och man hoppas det kan få hålla i sig och bli en fin vinter, en sådan som man minns!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar