lördag 4 juni 2011

Presentation av Kullhagarna

På kullhagarna är den banan som jag använder för lite mer tävlingsträning. Den är teknisk, man får pressa sig själv och anstränga sig för att kunna köra fort. Den har någon kort brant backe där man får växla ned och verkligen veva runt, och känna att däcket börjar kränga runt fälgen. Den har endel rot/sten partier, den har sand, den har 1 hopp och den har väldigt tighta kruvor! Jag tycker den är perfekt, eller den kunde ha varit lite längre eventeullt. Kullhagsbanan mäter 1,70km.

I detta parti kommer man in med banans högsta hastighet, och har precis hoppat över en liten uttorkad bäck, här går det undan, man kommer in i sten/rot partiet med strax över 30km/h. Längst bort i bild väntar en 90* högerböj.
Här är högerböjen som jag nämner ovan.
En uppförsbacke precis bakom en annan 90grader högerkurva, låg växel och rötter/sten finns gömda.
Här är banans längsta stigning, börjar i sand och avslutar i lös sand precis över krönet.
En vänsterkurva som liggergömd, vänsterkurvan ses mer i detalj på bilden under.
Detta är banans svåraste parti tycker jag, den är för snäv för att kunna gå på insidan, och ute till höger blandas med både sten/rötter och väldigt lös sand. Men det brukar oftast gå med endel fokus!
 Nu till dagens andra träning.
Började som uppvärmning att fota banan. Sen drog jag loss med två varv utav 4 tänkta. De 2 varven blev 06:03 på båda faktiskt, i början på tredje varvet var bakdäcket plötsligt tomt, så jag bestämde väldigt fort att rulla hem (2min) och byta cykel och avsluta träningen på LTD:en. Så snabbt och gjort så satt jag på den andra cykeln, körde en spurt uppför backen som är en brant 50M backe, det är vad jag har till banan. Sen körde jag 3varv, varav det första sket sig i början, det andra mätte jag på 5:50 och det tredje sket sig vid det som jag kallar för svåra partiet, fick klicka ur mig, så det mätte på 06:00. Det varvet gick allmänt kasst i övrigt också.

Så nytt PB på kullhagarna för mig idag, 05:50, snitpulsade det varvet på 186 och maxade på 191. Go intervall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar