lördag 3 november 2012

Cykelcross SM Sunne

Marie var med mig till Sunne idag och tänkte fota, hade lånat en kamera då våran ju blev stulen i Spanien. Tyvärr var den inte lika bra att ta kort med, så jag har inte så många kort från tävlingen, men några som Marie tog kommer här nedan. För mitt lopp så var det väll som förväntat, jag var seg i början och kom igen mot slutet. Banan var blöt och tung, vilket egentligen passar mig perfekt. kom iväg riktigt kasst i starten, till och med sist, och hade lite oflyt och avancerade aldrig direkt under det första varvet, därefter kunde man köra i sitt egna spår och mala på. Jag kom 24a av 33 startande.

H 30 starten
Innan våran start, ganska dåligt med information och tydlighet vid denna start idag. Här är ca 45sekunder till start enligt starter.


Darvell som vann dagens SM hoppar hindrerna i uppförsbacken.

Magnus Darvell vann dagens herr elit och Åsa Erlandsson blev svenska Sm-mästare i dam elit!

I GGN som jag fick fortlöpande rapporter ifrån brorsan så vann fjolårets segrare Pierre-Alexandre Renet från Frankrike igen! Det var tydligen ett spännande år, och i början av loppet var det flera olika i täten. Såg lite innan jag åkte iväg imorse, och det såg ut precis som det ska i Hästskon! Inte mindre med vatten som jag hört rapporter om innan, tyckte det verkade vara precis detsamma, men tvn ljuger ju ibland.


Nu blir det till att ladda om för nya 60 hårda minuter imorgon, 12:30 startar vi då och är jag trött efter 40min, ska jag intala mig själv att det är den sista tävlingen för i år, nu fortsätter DU trampa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar