måndag 26 november 2012

Ut med sommar in med vinter

Ikväll är jag gräsänkling då Marie är på kundbesök. Så jag är hemma och har fixat lite. Jag började med att svida om våra cyklar till dubbade däck. Så nu är vi redo på den fronten inför veckan då vintern verkar komma.
Min Merida 1200 Lite med nymonterade dubbdäck!
Sen hade jag ju fått en hög med "sommardäck" som inte bara kan ligga och ta plats, så bar ned dem och de sista vi hade från "sommarbalkongen" ner i förrådet.
Sommarförvaringslåda
 Efter lite mer service och pillande på diverse cyklar så rörde jag ihop en smet blåbärsbröd och gräddade av. Har nu gjort några bröd med Dalblads Bakepro, och Marie har haft i det i några bakverk, blandannat i kladdkakemuffins igår, och jag tycker det fungerar riktigt bra! Man blir av med lite vetemjöl och lite mer protein. Smakar minst lika gott som innan!
Två limpor
Just nu är jag inne i en period med väldigt enkla bröd, oftast är det ju så att det som är enkelt blir av, vilket ju är väldigt bra. Men är lite inne på att sätta en surdeg och baka lite annat bröd. Men får se vad man orkar med, hade ju varit roligt att testa!

En av mina favorit filmer är ju The social network. Handlar om Marc som "uppfann" facebook. Ikväll går en dokumentär om just honom, och jag hoppas jag orkar se den, men också är det ju så skönt att sova.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar