torsdag 29 november 2012

En bra mörkerdistans!

För ca två veckor sedan körde jag en ensam mörkerdistans efter jobbet. Då kom jag hem med en lite obehaglig känsla, då var det novembermörkt, duggregn, och lite ovana av att vara ute i mörkret:). Idag kom jag ut lite tidigare, så de första 25min kunde jag köra utan lampa, och det är lite behagligare att inte börja passet i kolsvärta. Det var minusgrader och dinglande snöflingor vilket jag föredrar framför plusgrader och duggregn. Det börjar även bli ljust hemma hos allas trädgårdar, adventsbelysning som tänds här och där! Alltså var det en mycket bättre dag idag! Fick ihop 60km och lite över 2,5 timme. Dubbdäcken gjorde det tungrullat, idag behövdes det kanske inte riktigt. Något enstaka ställe där jag behövde dubben, men nu är dem inkörda i allafall. Hade även kompletterat upp belysningen med en svagare pannlampa, men också skönt att ha det ljuset när man tittar bakåt, eller ut i skogen, eller på klockan.

Min nya vinterskor Northwave Arctic fungerade bra med sommarstrumpor idag, lite kyligt mot slutet, men jag får nog ha lite tjockare strumpor då. Så nu behöver jag nya handskar eftersom jag nu hittar något annat som fryser mer än fötterna....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar