torsdag 25 juli 2013

Besök

Ikväll fick jag finbesök av James som fick låna min träningscykel och hängde på på en runda, dessvärre hade jag lite sämre koll på materialet så det blev inte en sådan lång runda för honom. Visste att bromsbeläggen bak var påväg att behöva bytas ut snart, men inte så snart som idag ute på banan redan... Dem tog tvärslut. Så nu blir det till att försöka få tag i belägg så fort som möjligt så hinner vi kanske cykla igen nästa vecka! James som annars bor i Kanada men som jag lärde känna medan han ännu bodde här precis när jag flyttade hit. Han "byggde" även dessa skor till mig som jag använde under 2011 års cykling.


Träningen för övrigt började med ett lugnt varv då jag visade honom banan, sen hade jag mina rutinmässiga 4 varv på schemat som jag skulle bränna av. Ut på första varvet gör jag en snabb vurpa och skrapar upp armen lite så första varvet var ingen bra tid. Men de resterande varven kändes stabila och tider på ca 7:40 -:750. Helt okej, kändes bättre än vad det gjort de senaste dagarna, så det var bra! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar