tisdag 16 juli 2013

Björkvallen XC nu på strava!

Har väldigt nyligen laddat ned strava, har ännu en gratisvariant och håller på och utforskar det hela. Ska man ha premiumvarianten?? Idag knäppte jag ett varv där jag kör mina längre träningstävlingsrundor på ca 20min som jag då kallar för Björkvallen Xc. Har ju lite svårt att hantera telefonen med långfingrade handskar och allt pillande. Så jag startade lugnt inspelningen av varvet, handskade på mig och stack iväg, samma sak när jag kört ett varv innan jag kunde stanna klockan. Så tiden stämmer ju inte. Den verkliga tiden idag blev däremot en riktigt bra tid, min allra bästa. Klockan stannade på 19:23, kändes riktigt bra att se den tiden på klockan och den är jag nöjd med! Inväntade Rille som var dagens träningskamrat. Jag agerade hare åt honom. När vi samlat ihop oss så skulle vi köra åt andra hållet, nu kom jag ca halva varvet innan jag skar däcket på något och luften försvann, var snabb med att få i en ny slang, men sen tog det roliga slut när jag inte fick i luft i den... Har väll lyckats åka runt med en dålig slang på träningscykeln i säkert ett halvår. Tur det hände idag när jag var bara 2-3 km hemifrån. En lätt promenad/joggingtur hem blev det.



Vad jag skulle vilja ha ut av strava så är det att jag kan starta strava hemma, och sen ut och köra och när jag kör in på björkvallen så vill jag att den startar automatiskt för ett varv, om det är så strava fungerar vet jag inte riktigt ännu. Eller är det endast på premiumversionen?

Jag tar inte med mig ormar hem, men däremot är jag väldigt noggrann med att inte slänga skräp som slangar och gelförpackningar i naturen, det gäller även under tävling då jag alltid stoppar tillbaka tomma gelförpackningar i ryggfickan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar