söndag 7 juli 2013

Mörksuggejakten 2013

Dagen börjde på Utbygårdens vandrarhem där vi intog en stadig frukost innan vi åkte till startplatsen ca 5km bort. Bra boende med jättefin utsikt! Vädret idag var riktigt varmt, i bilen efter tävlingen visade termometern växlande mellan 25-28 grader. Start kl 10 och 70Km skulle göras. När masterstarten gick så var jag med riktigt dåligt. I Foten av backen till Vidablick så satt jag med lite för dåligt för min smak, och redan här kände jag en uppgivenhet... Men när lutningen tog vid och jag kände att det är långt kvar och här i backen hade jag redan börjat avancera endel, så humöret och farten steg allt eftersom! Hade ju heltklart önskat att jag var med mer i matchen redan vid Vidablick för jag gillar ju den backen. Efter detta har tävlingen bara rullat på väldigt bra! Christer åkte runt och serverade flaskor här och där, mellan langning ett och två var jag så upptagen med att cykla, så jag hade inte ens rört flaskan och tackade nej vid langning två. Lite idiotiskt i denna värmen, men inget jag turligt nog fick lida för. Körde i mål på 2:20:44, 5 minuter snabbare än förra året, men även segraren var snabbare i år. Förra året var jag 8min efter i år 10min efter. Men jag är riktigt nöjd med dagen, kändes jättebra om man får säga så! Marie stod för dagens bästa stöd samt fotograferingen! Vi funderade över om hon skulle langa min första flaska uppe på toppen av Vidablick, så som vi gjorde förra året. Men efter lite funderande så kom vi fram till att jag körde med flaskan från start. Så hon fick det lugnt och kunde fokusera på korten istället. Enligt den resultatlistan som kom upp på tävlingsplatsen står jag som en 14e plats, men har fått för mig att det var en till framför mig, så ändras det till en 15onde plats så är jag inte förvånad.

Direkt efter tävlingen åkte vi till stranden/bryggan i Rättvik och badade istället för att duscha, riktigt skönt!

Marie har parkerat Caddyn uppe på Vidablick!
Edin och Lindgren var heta uppför backen.

Magnus Darvell med släptåg.
Håkan Löfström, som också kör för Team Merida Sverige.
Jesper med sitt följe.
Klubbkamrat Fryksenius.
Träningskamrat Anders skymtas i bakgrunden.

Calle Friberg mot segern!
Sveriges Världsåkare på MTB Emil Lindgren som just nu ligger på 17onde plats i Världscupen




Även jag fastnade på en bild i målområdet
Bröderna Tynell har en spurtuppgörelse

Påvägen hem passerade vi Tällberg och kikade runt lite, vackert är det i Dalarna.

2 kommentarer:

  1. Tja!
    Hittade mig på en av bilderna i inlägget.
    Kan jag använda den i min blogg o.s.v.?
    //Hasse

    SvaraRadera