onsdag 12 januari 2011

Australien


För exakt två år sedan for jag och Thomas till australien/Hongkong i 8veckor. Lite smått så man är nostalgisk. Australien är mycket på nyheterna nu också, med översvämningar ifrån Brisbane och Rockhampton. Bilen ovan hyrde vi i staden Rockhampton och vi tillbringade även 4dagar i Brisbane, men då i sol och som jag tyckte torrt. Men även vi drabbades av naturens mäktiga väder när vi var dar, översvämningar gjorde så vi ej tog oss till Cairns som vi hade tänkt, utan fick vända pga av förstörda vägar. Men översvämningar är betydligt större nu. Ser hemskt ut på nyheterna...

Annars försöker jag läka mitt sargade knä och det resulterar i träningsuppehåll, så jag tampas med två abstinenser just nu skulle man kunna säga. Träningsabstinens och kaffe/coffein abstinens då kaffeautomaten på jobbet är ur funktion. Ajaj. Men jag överlevor nog, fick en överdos av båda två under julledigheten då jag drack ovanlig mycket kaffe och fick träna massor också, se nedan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar