söndag 9 januari 2011

Skadad?

Idag var jag med Marie och Parnilla för att åka med i deras premiäråkning, som jag tyckte dem utförde med bravur:). Spåren var inte alls bra (ostabila och isiga fast ändå mjuka) och stavarna åkte igenom snön hela tiden, så stavfästet var ju noll. Vi åkte 3,5km på 27min.

Själv så gick jag utanför spår på ett ställe och där var snön så mjuk så jag skönk igenom och drog på mig en liten vurpa. Tänkte inte mer på det utan ställde mig upp och åkte vidare. Nu när jag kom hem såg jag dock att vänster knä var hål på både yttertightsen och underställsbyxan och 1 cm lång rak repa i knät som blödde. Hur jag fått den känns oklart. Hoppas bara det läker ihop bra, vilket jag tycker brukar vara svårt med sår på knän som man använder dagligen och böjer på hur lätt som helst. Sitter verkligen mitt på knät också... Men ska man vara lite skadad så är ju läget verkligen perfekt valt för att se lite positivt på det, efter 2 hårdträningsveckor och i slask väder då man varken kan cykla eller åka skidor. Så nu ska jag försöka ha knät rakt någon dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar