lördag 22 januari 2011

Tävlingspremiär


Idag har jag haft min bil precis 1år, idag har min bil slagit om till 8000mil också. Alla blir vi äldre.

Idag blev det tävlingspremiär på skidor i Hällefors. Tävlingen som heter LO-Spåren skulle åkas och jag åkte i klass H21-40km. Kördes på 6,6km varvbana och 6varv.
http://connect.garmin.com/activity/64547385

Jag startade inte längst fram och inte längst bak utan någonstans i mitten av det totala fältet på ca 70åkare ungefär. Hade en incidentfri start, det var först efter någon km som en framför mig stod på näsan i en av de snabba nedförsåkningarna so jag fick gå ur spår och vingla till lite. Men det var ingen fara för mig. Åkte sedan på, där jag blev ikapp åkt av ett gäng på 3st, och åkte ett varv med dem innan jag la i en liten högre växel och fick åka med ryggen fri resten av tävlingen, förutom en till som passerades av mig. Spåren var hårda och snabba, men banan bjöd på endel stigningar så man fick slita rätt rejält ändå. Jag åkte in i H21 på en 23/32 och en tid som visade 2:20:10. Otroligt nöjd med tiden och loppet där jag klarade av alla snabba nedförsåkningar som man inte är van med. Hade en Maxhastighet på 43,9km/h. Snabbt!
Skönt att få en genomkörare en hel månad innan vasaloppet, till och med 1,5månad! Resultat visar ju att träningen går åt rätt håll. Hade detta varit en tävling på Gotland och med min tid så hade det varit en riktigt riktigt bra tid! Om jag jämför med 50km jag åkte förra året i Fårösund.

Nu ska vi snart till Karlstad för lite bio, the town!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar