söndag 3 april 2011

Jag gör det frivilligt!

Det ska jag aldrig glömma.

Dagens pass som jag hade planerat till 4timmar och solsken, jag hade tänkt att efter 15km kanske jag blir tvungen att plocka av vindjackan för att bara lufta mig med underställ och cykeltröja, vem vet om jag inte till och med hade vikit upp tighsten och börjat lägga på en liten bränna på smalbenen. Tänk vad bra och skön denna söndagsrunda ska bli!

Verklighet, en titt på yr.no på Lördagskvällen visade regn mellan 7-9 så jag la om starttiden en timme senare till kl 10 så hinner det torka. Vaknar och det ser blött ut, regnet kom nog lite tidigare tänkte jag. Ställer mig på gårdsplan och söker satteliter på gpsen och drar sedan iväg, kommer någon minut innan det börjar dugga. Jaja en skur kan jag väll stå ut med. Men dem 15km första är det lätt regn, sedan börjar det vräka ner resten av rundan som fick bli 78km förutom sista km som går i enbart mulet väder... Passet fick bli endast 3timmar långt, men istället så snålade jag på bränsle och åt inget och drack 1,5dl vatten max. Fanns ingen gång under passet som jag ville stanna, för dricka i farten var inte tänkbart då jag inte hade någon fingermotorik och skulle bara drälla med flaskan. Men 1,5dl fick jag i mig. Så jag känner mig nöjd med passet ändå, då jag är ganska nöjd med snitthastigheten också. Pigga ben.
Se min runda här men i stora drag var det. Kristinehamn-Björneborg-Degerfors-Karlskoga-Bjurtjärn och slutligen Kristinehamn.

När jag kom hem var fötterna som isklumpar och händerna likaså, jag dröp av vatten. Kunde krama ur handskarna var 3edje minut under turen, och det kom ordentligt med vatten varje gång. Det som ände gjorde att man höll glatt humör var när jag i karlskoga mötte 5st på Lvg-cyklar och sedan 2st 25km senare, då visste jag att det är inte jag som är en idiot, vi gör det frivilligt! Vi hälsade glatt och benen vevade runt!

Kan konstatera att det är mycket snö kvar utanför tätorterna. Väldigt mycket, ligger ännu snö på stenar i skogskanten, där brukar snön försvinner först av allt...

Jag gör det frivilligt och tycker det är kul! Nu är det bara 3veckor till kolmårdsbiken!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar