torsdag 28 april 2011

Rullskidspremiär

Igår så gjorde jag rullskidspremiär för 2011. Det kändes på ett sätt som om vinterns skidåkning har gett ett litet lyft på tekniksidan vad gäller stakningen. Hade mer naturligt än mer kraft än tidigare i stakningen, kändes effektivt. Men kroppen var riktigt seg. Jag åkte 20km och kom aldrig upp i puls riktigt. Snittade 127 vilket är väldigt lågt för mig. Sliten kropp med lite krämpor från craschen på kolmårdsbiken. Det kändes skönt att få åka rullskidor och jag ser fram emot spontana pass i sommarvärmen!

För att se om kroppen var alltför sliten så sadalde jag cykeln idag och åkte till en backe som är i stenterräng och tar 2:50 att köra. Lyckades iaf få upp pulsen bättre idag och gjorde 6st sådana intervaller på 166-168 i medelpuls.

Jag lider av motivationsbrist för tillfället, en jobbig trötthet som jag inte vet vart den kommer ifrån. Pollenallergi kan vara en mycket möjlig orsak. Eller är det något annat. Men sådant vänder alltid och jag ska se om jag kan ladda för lite ordentlig träningsrundor på tävlingsbanan kullhagarna imorgonkväll, bara för att det är KUL! Har även börjat snegla åt att köra 1maj loppet i kvänum på söndag, bara en tanke än så länge. Ser gärna att någon mer från stan åker med isf.

Kämpa vidare!

Den onda höften, ryggen, benen och vänster triceps börjar släppa, alltifrån den onödiga vurpan på kolmårdsbiken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar