måndag 11 april 2011

Helgens distans

I helgen bockade jag av 7,5 timme Mtb, en hel del i skog! Teknik och balans börjar komma tillbaka, och med lite mer träning på tävlingshojen så är jag redo för premiär om exakt 2veckor! Nämligen på Annandag påsk. Då blir det Kolmårdsbiken!

Igår blev det mestadels nya vägar åt Karlstadshållet, mycket grusväg. Hittade en ny backe, ligger dock en bit ifrån bara för att cykla till och träna i. Men vid några enstaka tillfällen. Den får namnet Niklasdamm backen. Många serpentinsvängar och varierande stigning i ca 1,5km. Igår rullade jag 81km och i Lördags 72km ca. Så det gör en 15,3 härliga km i detta vårväder som hela Sverige har bjudits på. Jag lyckades köra sönder en eker i bakhjulet, så nu står det på replistan.

Strax innan 8a på morgonen en söndag behöver man inte vara så snygg!

Strax innan Niklasdamm backen.
Den måste ha stått parkerad där ett bra tag.
Karta och rundan finns här 

Eftersom jag var ute så himla tidigt så kom vi även iväg till Karlstad på eftermiddagen och besökte Maries kompis och hennes familj med en nyfödd liten pojke, så vi har haft en riktigt bra helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar