söndag 22 januari 2012

53km Klassisk cykling

Igår blev det 53km klassisk skidåkning, idag av en slump blev det 53km klassisk cykel. Hörde av mig till Anders imorse en timme innan jag tänkte ge mig ut, fick positiv respons där han sa att han var sugen, trots giftemål och dop under gårdagen:), grattis och starkt jobbat att vara så fräsch idag! Vi rullade ut på A9 området och gled på snöiga/isiga grusvägar och mycket mycket fin skogsstig! Trodde inte skogen kunde erbjuda sådant bra underlag så här års. Vad skönt att åka ett pass med ungefär 50% skog! Efter A9 området så drog vi ut mot björneborg och jag fick se lite mer nya stigar. Vädret var 0gradigt, men ej slask, lite blåst och fint dinglande snö. Vinterpass som visade sig från den allra bästa sidan!


Det blir isigt
Så jag gjorde ett snabbt besök på jobbet och spolade av cykeln
Det var sista passet för denna vecka, jag tror jag avslutar kanske en av mina bästa träningsveckor någonsin, mycket kvalité och nyttig mängd varav skidorna igår och skogspasset idag! 8Pass sedan i måndags och ungefär 12,5-13 timmar träningstid, varav 5 kvalitets pass på monarken, ett styrkepass i gymmet, ett distans på skidor och ett distans på cykeln!

Har precis ätit mat, och gluttar lite på slalom och datorn samtidigt, därefter blir det lite städning, matlagning och ikväll får jag hämta Marie kl 18 vid tåget!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar