söndag 8 januari 2012

Julen slut

Nu är julen slut, alla arbetsplatser återgår till full styrka, juleljusen nedplockade och inga röda vardagar innan påsk. Så är det.

I samband med denna trettondag har jag passat på att göra ett litet ryck i träningen, och de här dagarna har jag fått ut precis det jag vill, känns jätte bra! Det tråkiga var att idag fick jag avsluta denna period med att vurpa i en nedförsbacke som var lite isig, gjorde rejält ont och med lite sår på vänster ben samt svullet så blir det tyvärr någon dag off eller lugnare eller så nu i veckan. Precis den här söndagen förra året skadade jag knät i samband med skidåkning, det resulterade säkert i 2veckors vila då knät är en sådan rörlig del samt att det var ett ganska kraftfullt jack, tror inte det här ska ta lika lång tid, utsida lår/höft är mindre känsligt.

Idag blev det denna runda

Lite kompromiss med tid samt pga att jag vurpade så blev det inte riktigt så länge som det hade varit i en perfekt värld, men vurpan var tidigt i träningen så ändå skönt att jag kunde fortsätta och i stort sett fullfölja dagens plan.

Dem här dagarna såg ut så här:
Torsdagkväll: 25Km klassisk skidåkning, 92min
Fredag: Distans med anliggande broms 207min Zon 2,8
Lördag: Stakning rullskidor 41min därefter 2*20 min på monarken 4,12W/Kg
Söndag: Distans 203min Zon 2,6
Summa:Ca 10timmar bra träning.

Nu ska jag snart försöka lägga ett tävlingsschema inför kommande säsong.

1 kommentar:

  1. Be careful! Troe jag lider av en krasch sommaren 2010 nu. Något fel som ingen lyckats lista ut ÄNNU:/

    /Tobbe

    SvaraRadera