torsdag 5 januari 2012

skidpremiär!

Kalhyttans skidstadion
Kompade ut två timmar innan ordinarie tid idag och styrde mot Filipstad, när jag kom fram till Kalhyttan vid 15 tiden möttes jag av ett vintrigt skidområde! Snökanonerna stod och producerade för fullt, och en slinga på 2km var klar, men riktigt fina spår! Termometern stod på -5. Jag åkte med bakhalt idag, huvudsaken var att få åka skidor, så hade ingen större koll på fästet idag. Det gav mig armar likt överkokt spagetti efter 25km tyckte jag. Väldigt härligt att få premiären avklarad, betalade 40kr för att nyttja kalhyttans spår idag, och det var det värt! Det området börjar bli riktigt fint, bra skidåkning samt så har dom byggt flera MTB-leder inför sommaren, kommer bli så kul att tävla där i sommar! Hoppas nu på lite natursnö i mer närområde än vad filipstad är så man kan fortsätta åka skidor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar