torsdag 19 september 2013

Leverans och pendlarfunderingar

Imorse när jag kommit iväg med bilen emot Karlstad, så hann jag inte lämna Kristinehamn innan det ringde i telefonen och var en brevbärare som ville att jag skulle öppna för han hade ett stort paket. Så idag fick jag min cyclocross, en Merida 4. Den kommer främst att användas för lite träning här runt omkring, värmlandsserien i cykelcross och kanske någon sverigecuptävling. Men jag har ju nu även fått lite avstånd när jag bytt jobb mot universitet. Så enkel väg borde kunna bli drygt 40km. Så lite sugen på att även pendla ibland är jag, de dagarna som man känner att det passar in. Är väll lite logistik och praktiska saker som ska ordnas, men det borde gå att göra. Hade jag haft en arbetsplats hade det nog varit enklare att ha en egen privat hörna där man kan förvara saker och ting. Men på skolan tror jag det blir lite svårare, så jag borde alltså frakta duschhanduk, ombyte och skor med mig isf. Så helt lätt blir det ju inte. Så om några vana pendlare där ute har de där ovärderliga tipsen så får ni gärna tipsa mig om dem!

Strax efter jag tagit emot cykeln imorse och kommit iväg på nytt till Karlstad så fick jag ett sms om att jag hade paket från Dalblads att hämta, massa med mumsigt och välbehövligt innehåll! Bland annat Bakepro, så nu blir det en höst med proteinbröd och proteinkakor:)


Har även cyklat dryga 2 timmar på eftermiddagen, i kortkort. Inte illa när vi passerat halva september!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar