fredag 6 september 2013

Fredag

Idag har jag varit på föreläsning om idrottshistoria under förmiddagen, åkte sen hem och åt lunch och fortsatte att läsa. Det är intressant och man lär sig mycket nytt varje dag! Men efter en hel dag med ny information så blir man trött, speciellt i ögonen efter att ha stirrat på en massa text. Jag har väll inte riktigt fått tillbaka läshuvudet efter många år ifrån pluggandet. Så framåt sen eftermiddag så bytte jag boken mot monarken och blev trött på ett annat sätt! Blev ett 4*4 pass, det första sedan Usas nationaldag och inte sämre än då heller, så det är fint. Har nog i år lyckats behålla samma effekt på monarken över säsongen, förra året tappade jag nog mot slutet av säsongen.

På söndag väntar Smeracet i Eskilstuna, blir mitt femte smerace. I år är det en delvis ny bana, ny startplats och en ny loop. Förrut har man kört två varv på en 33km slinga, i år blir det ett varv på den slingan samt en ny 20km slinga i en annan skog. Kommer bli riktigt skoj, i år blir det dock inte samma värdemätare som jag kunnat ha denna tävling till förrut. Körde hösten 2009 första gången efter att ha ägt en cykel i 2 månader, så det har varit roligt att se förbättringen från år till år. Men nu får jag starta ett nytt kapitel för en värdemätning med Smeracet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar