söndag 15 september 2013

Karlstad XC

Idag avslutade jag årets säsong med Karlstad XC, ett lopp som startade upp förra året. I år var banan 64km lång, en riktigt rolig bana och riktigt bra pilad i år! Jämför jag pilningen mot förra veckans smeracet så är det helt klart bättre med orange enduropil än den ljusgula som smeracet hade valt. Där såg man inte pilarna förrän man var förbi dem och skulle ha svängt, men idag fick man ögonen på nästa pil redan när föregående pil avverkats! Starten gick vid 12, en masterstart och vi var nog ca 10st i Elit. Fjolårssegraren Anders Johansson var med på linjen med lite andra snabbingar också! Jag och Anders har ju våra fighter under loppen. Han vann över mig i Dalslands Xc när vi drog igång långloppssäsongen i våras, då han blev etta och jag tvåa. Annars har vi mötts under året fast då i våra specifika klasser, då har jag nog lyckats dragit det längsta strået oftast. Så idag avslutade vi året som vi började, i samma klass och han som etta och jag som tvåa efter en spurtuppgörelse. Lite besviken över det är jag, och det talar bilderna om nedan. Jag hade ett bra lopp, och tog taktpinnen direkt när vi lämnat masterstarten och kommit in på motionsspåren. Hade bra tryck i benen och drog för det mesta tätklungan. Brände väl mycket krut på det, och förlorade spurten. Men skulle inte säga att jag förlorade spurten pga det utan mer för att jag är en dålig spurtare, inga konstigheter. Vi var länge 6-7 st i täten, men när vi lämnade Sörmonskogarna och begav oss mot Tuggelite och skidspåren där så spräckte vi fältet och blev tillslut jag, Anders och Fredrik som höll ihop till spurten. Jag ska sammanfatta säsongen i något inlägg framöver, men är grymt nöjd med avslutningen sedan cykelvasan! Har varit mycket sedan början av Augusti, har rullat på varje helg i drygt en månad samt några vardagskvällar.

Marie var med som fotograf idag och stod vid start, slalombacken Bryngfjorden och sedan vid målet. Bilderna får lånas med en länkning som tack.










Maries utsikt från slalombacken
Anders med mig och Fredrik.

Jag var lite för snabb för Marie(kameran)
Atle Hansen uppför backen.
Janne
Hallberg fick det tufft vid en fartökning och träffade på väggen.
Donald på sin nya cykel för året en Allebike designad av Åsa Erlandsson
Jag och Anders var jämna in i sista kurvan.

Nej det går inte konstaterar jag besviket..


Huvudhäng

Fredrik var riktigt stark idag och hängde med hela vägen!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar