söndag 1 maj 2011

1 Maj loppet

Det blev tävling idag, startplats Kvänum 4*4,7km.
Jag och James kom dit och hade som plan att göra uppvärmning på banan, men pga andra klasser så fick vi hoppa det. Så nu hade vi ingen koll alls på hur banan skulle komma att gå. Vi värmde upp så gott det gick i vinden och kylan. Ställde oss startklara och rullade iväg, eller rullade det var fullt drag från början. Det var ett starkt startfällt som drog iväg i täten. Toppnamnet var Mathias Wengelin, därefter många andra starka och duktiga cyklister! Banan var i toppklass, stenig, rötter små korta branta kullar. Min puls som mätte nytt max i cykel idag mätte på 194 och ett snitt på 181 över den 1h 1min som tävlingen tog för mig. Det är ganska hög intensitet. Banan hade ett parti en "drop out" över en sten som var lite klurig. Första varvet åkte jag på höger sida och var rädd att Ltd:en"Jasmine" skulle gå av på mitten:). Så hela vägen fram till samma parti nästa varv hade jag tänkt, göra ett nytt försök/ eller gå ned för partiet. Precis innan blev jag passerad av en kolmårdenförare som la sig till vänster så jag följde hans spårval som var helt klart bra och det spåret blev det även kommande varv. Sammafattningsvis så kom jag näst sist i Herrar Elit, men är väldigt nöjd med min tid och cyklingen i övrigt. Cykeln gick bra och benen mina kändes bra!

Enligt alltomcykel.se skall dem lägga upp bilder vilken dag som helst, så finns jag med så kommer det här också!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar