söndag 8 maj 2011

Hökensåsracet

Idag var det Hökensåsracet i Tidaholm. 9 varv på 5km bana.
Jag var omladdad från den brutna tävlingen i Hjo. Var osäker på hur det skulle kännas idag då jag ändå trodde det var bra redan i Hjo. Så jag gjorde ingen superöppning utan la mig 4a från slutet och höll jämn och bra fart fram till varv 3, då jag tappade fokus en kort stund och drog mig i en stalp och small arslet hårt i sadeln så det kved om hela cykeln och jag for i diket med en sned sadel som följd. Fick försöka banka det till rätta och fick ihop det någorluna. Men då hade jag tappat min placering och fick börja jaga, tog iaf ifatt någon då kroppen kändes bra idag "trots all pollen som var i luften" men gjorde några fler tabbar. Så vid varvningen för mitt sista varv blev jag avplockad och fick inte köra mer då jag hade blivit varvad av toppåkarna. Så jag åkte 8varv på ca 1:55. Idag var vi 7st som blev varvade och 7st som bröt och ca 10 som åkte i "mål". Tycker det talar för ett väldigt starkt startfält och tuff bana"9varv". Banan idag var ju inte alls så tekniskt som det var i Hjo, idag gick ett varv fort, hade varvtider på ca 15min.
Tror mycket av mina tabbar är för att jag ännu är ganska ny med att försöka cykla fullt ös en hel tävling för att försöka hänga med i elitklassen, och att det blir lite nybörjarmisstag helt enkelt. Men jag tycker jag tar mig för varje tävling, om man inte stirrar sig blind på resultatet. Utan jag samlar erfarenheter och tävlingsvana ganska ordentligt just nu! För snart ett år sedan började jag tävla på allvar, då i Billingeracet.

Så summerat i helgen, så har jag för första gången brutit en tävling och idag fick jag ändå känna att det fungerade igen. Så det blev ett bra avslut på helgen och nu tränar jag fram till Borlänge Tour!
Blir lite semester i Scweiz nästa helg.

Allt om cykel har såklart redan fått upp en resultatlista, och imorgon väntas foton från båda helgens tävlingar, även film har jag smårykten om! Kolla in där imorgon!

Nu ska jag bara hämta tyävlingskläderna i tvättstugan och sedan blir det sängen!

Godnatt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar