tisdag 31 maj 2011

Värmlandsserien MTB

Ikväll var det andra deltävlingen i Värmlandsserien. Denna gång var vi i Karlstad, vid Tuggelitestugan(Där solstaloppet gick på skidor i vintras). Vädret var strålande och varmt med 25grader. Det var mountainbike när det är som bäst ikväll! Perfekta förhållanden. Jag värmde upp runt banan 2 varv. Ställde mig ganska långt fram i starten, men var inte alls med denna gång och blev lite trängd. Kom onödigt långt bak, 6a kanske. Visste att där kunde jag inte ligga för skulle första man göra ett ryck tidigt så låg jag för långt ifrån för att hänga på. Så vid första stigningen som var bred nog för 2/3cyklar så gjorde jag rycket och stack upp i ledning och splittrade manskapet på 6 till 3 inkl mig. Höll ihop 3st 2varv, varav det bara var jag som drog hela tiden. Därefter släppte tredjeman och nu var det jag och Tony kvar. Ut på fjärde och sista varvet så la Tony in en stöt, och jag hade häng på 5m och låg kvar där, men vid det mest tekniska partiet för dagen så var jag nog lite för stressad och kom fel, varav jag vurpade kan man säga, hade det inte varit ett träd där som jag kunde skrapa armen emot och ta hjälp av så hade jag vurpat, men nu blev det mest en avstigning. Tog ett tag innan jag hittade säker mark att kliva på cykeln igen, och nu var Tony redan borta. Jag försökte jaga ikapp så jag iaf kunde se honom på de längsta sträckorna med sikt, men såg inte hans rygg något mer och och jag körde fullt in i mål och blev 2a idag igen.

Så 2a i båda värmlandsserien såhär långt. Tränar jag på bra nu så ska jag plocka Tony på de resterande har jag tänkt:)!

Noterade ny maxpuls idag 204, vilket inte är en ökning med ett slag utan med 9st på cykel, och 2 från högsta notering med skidor. Låg snitt på 187 under 37min ikväll!

Det var en höjdartävling och riktigt fin kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar