söndag 6 juli 2014

Mörksuggejakten med bilder

Härlig dag, varmt och skönt med en lugn och fin masterstart genom Rättvik mot Vidablicksbacken. Det var väldigt skönt att starten gick så lugnt, det hör inte till vanligheterna, men härligt när det händer! Så racet började som det är tänkt, när masterbilen släppte oss i botten till Vidablick. Första halvan av backen gick lugnt längst fram, sen märktes det att tempot skruvades upp och fältet delade sig. Jag hade en bra dag och var nöjd när jag kom upp. Sen har racet gått fort, och man får inte tid till att tänka på annat. Det är småluckor här och där som måste tätas för att inte tappa en klunga och 15 placeringar. Christer skötte langningen perfekt och det tackar jag för! Marie kunde ta det piano idag, hon åkte upp till Vidablick och tog bilder där, och sedan ned till mål för att ta bilder där. Fredrik Ericsson vann före Calle Friberg och jag på min sjuttonde plats var ca 9:30 bakom Fredrik. Inte min bästa Mörksugga om man ser till tid efter vinnaren, för då var jag faktiskt snabbare 2012...

Friberg hade täten uppför Vidablick.
Jag biter i


Jennie som tog hem dam-elit
Tre bilder på fler Kristinehamnscyklister, klubben börjar ta plats!



Fredrik in mot målslingan







Tror det var många som var nöjda med dagens arrangemang och väder
En kyld winforcerecovery stund

Kajsa Snihs i teamet tog en tredje plats 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar