lördag 2 maj 2015

Lidingöloppet MTB

Påväg hem ifrån en rolig tävling på Lidingö. Hade räknat med en cykelvasatävling men det skiljde en del! En tight fartfylld bana med mycket kurvor och backar. Även doserade kurvor och viss fin stig på stenhäll. Var inte så uppmanade till bra samarbete i klunga.
Jag kom lite sent till fållan och kom långt bak. Fick försöka jobba mig uppåt under början av loppet men det var svårt. Hade ingen chans att haka på första grupp. Men efter lite envishet hamnade jag i andra grupp med starkingar på B som Brengdahl, Bleckur, Berg, Norén och Öijer och så (jag) Björklund. Vi jobbade på och efter vi passerat stadion ut på slinga två så började gruppen minska och vi var så småningom en kvartet. Brengdahl släpper lucka för att sen komma vrålstarkt i en brant kort backe. Riktigt grymt driv uppför den och där skapar han en lucka till oss och säkrar sjundeplatsen. Jag drar mycket in till stadion och målgång för att se mig passerad precis innan upploppet och Bleckur tar 8onde och Johan Norén 9onde och jag kommer in på tionde.
En rolig dag på sadeln och nu är vi halvvägs hem. Anders almhed kör och har servat mig suveränt idag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar