tisdag 19 juni 2012

Värmlandsserien

Ikväll var det tävling i våran värmlandsserie. Tävling 3 av 6, jag missade den andra tävlingen.
Det var OKtyr som anordnade tävling på Skutberget 3,8km och 4varv. Tog starten och fick Tobias och Micke på hjul under första varvet och jag fick ligga på ordentligt i en ovan position för mig, men kände mig ovanligt stabil på hjulen. De släppte under det andra varvet och jag fortsatte att stressa på, vågade inte koppla av, då man såklart tror att de jagar i närmaste kurva man precis har passerat. Men väl in i mål efter fjärde varvet tror jag att jag hade 2min till godo på 2an Tobias, Micke fick punktering.

Riktigt roligt att få vinna, och nu har jag 2 segrar i värmlandsserien, det blev ett skönt avslut på en intensiv 2månaders tävlingsperiod för att nu ha tävlingsfritt i hela 11 dagar innan det kommer rulla på igen! Men det är ju så kul! Nu blir tävlingarna mer inriktade på långlopp ett tag också med undantag för MTB-sm i Göteborg, vilket jag gillar! Kommer även troligen att få ändra om i mitt tävlingsschema under hösten, kanske stryka Smeracet som jag åkt 3år i rad nu, lite tråkigt. Men dagarna räcker inte till för allt man vill åka på..

5 kommentarer: