lördag 2 juni 2012

Kattegatt Etapp 1

Fortsätter att mata bloggen med bilder, vilket inte hör till det vanliga. Se nedan.
Ja idag var det alltså etapp 1 av kattegattstouren, 10varv på 3,2km bana. Hann aldrig riktigt lära mig banan, värmde upp på den 2varv, och blev nog mer ovänn än vänn med banan under de 2 varven, hittade inga bra linjer på de mest tekniska partierna. Det första kände jag mig säker på, men det andra hade jag inte alls hittat en bra linje på, så jag bestämde redan från början att det får bli ett springparti, och de första varven så tjänade jag ju på det iaf, när det nästan blir kö over stenarna. Så jag fortsatte med det varje varv just där. Annars kändes det riktigt bra efter de 4 första varven. Började hitta bra runt banan och farten kunde bibehållas. Slöt 10 av 17 idag och det är jag nöjd med, detta var jättebra träning för mig! Hade ett favoritparti och det var där man svängde höger och sedan började en sandbacke, där efter var det härligt flowigt och bra fart!

Parkeringshäng
Mål och startområdet
När jag är i Varbergs området så köper jag alltid mjölk av den bästa sorten! Japp, mjölknörd.
Starten för juniorerna
Täten på juniorklassen
Rocco, han var så snäll och langade åt mig på mitt lopp! Tack Rocco!
Christoffer, värmlänning
Rocco, på det partiet jag valde att springa igenom

När man kommer tillbaka till hotellet så blir man riktigt glad av en sådan lapp och ser vad man hittar i kylen! Tack Tony på Överlida hotell!
Nu ska jag äta maten, ligga i sängen och tat lungt. Imorgon är det alltså etapp2, om jag förstår det rätt är det samma bana men åt andra hållet? Blir spännande, kortare är det också imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar