tisdag 23 juli 2013

Runt Runt

Kvällens plan var att försöka samla lite höjdmeter på en slinga, som skulle ge mig en klättring på ca 60m per varv, där jag sedan kan åka en teknisk stig nedför med lite stenhäll, dropps och mycket sten. Då det varma sköna vädret byttes mot regn samt att jag inte riktigt hade kroppen med mig idag för att trycka på uppför så satsade jag mer på slingan nedför som blev grym teknikträning! Körde slingan 9 varv och passet gav då ca 550 Hm. En slinga jag kan tänka mig att köra på igen när jag pallar att gasa på mer uppför, idag gick snabbaste varvet på 9min, borde man kunna kapa till 8min iaf. När jag kom ner för "downhill"
slingan så fick jag se att någon vänlig själ har varit där och rensat, nu var det fri fart hela vägen från toppen ner till botten, hur bra som helst!

Så idag blev jag tvungen att tvätta cykeln, var längesedan det behövdes efter ett pass, hoppas solen är tillbaka imorgon. Det var ju inga mängder med regn, lite regn under ca 1 timme, nu är det uppehåll igen.

Kom hem och fixade mussli samt lagade mat. Skönt att vara hemma i tid ikväll. Har stått på nu i ett par dagar..

6 kommentarer:

  1. Låter kul! För svårt för en nybörjare..?

    SvaraRadera
  2. Kul att slingan funkade bra. Toppen att bråten längst ner är borta. Nu blir den ju perfekt.

    SvaraRadera
  3. Fixade du stenpassagen längst upp förresten?

    SvaraRadera
  4. Dennis, testa och se, gå där du är osäker och ta det steg för steg. Anders den blev perfekt nu när allt är borta, stenpassagen uppe är inga problem, däremot ett hyffsat brant dropp där allt bråte var förrut.

    SvaraRadera
  5. Jag provade idag. Stenpassagen är ju helt OK om man rätar ut linjen lite. Gjorde en fegispassage till höger om droppen och en liten gran som är betydligt snällare. Väldigt bra runda. Frågan är om det inte blir effektivare vad det gäller höjdmeter på kort tid om man tar Kaffebergspåret åt andra hållet. Jämnare tuffhet uppför i alla fall om än några mindre höjdmeter. Finns ju några stigar som gör vägen upp kortare som skulle kunna utforskas lite mer. Det är helt klart en Värmlandsserie kandidat. Om jag inblandad nästa är så kanske det skulle sitta fint att erbjuda ett alternativ till Kullhagarna. KOK borde ju kunna låna ut omklädningsrummen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja visst var den bra, perfekt teknikträning nedför. Ja Testade en annan stig upp än spåret, den var mer stig och sten och funkar bra, men inte i blötan när jag körde då blev det för nervöst och effektivt. Finns nog endel bra där ute!

      Radera