söndag 14 juli 2013

Mariestads Mtb Race

Idag fick jag för mig att köra ett xco i Mariestad, behöver sådan träning inför sm i Södertälje nästa helg. Tyckte de hade en riktigt fin bana som faktiskt passade mig ganska bra, förutom att det var för dåligt med stigning på banan. Men det är en bantyp det också. Riktigt stötig bana så den tar på ryggen. Uppvärmningen och test av banan tyckte jag kändes riktigt fint, när man fick köra i mystempo. Hade bra flyt tycker jag. Men i tävlingen efter ca 2,5 varv utav 5 varv så stumnade jag i benen, vilket jag aldrig gör. Tror det var lite för tight inpå med styrketräningspasset tidigare i veckan som kan ha gjort det. Så fick slå av lite på takten för att inte stumna bort helt i benen. Hade gärna gjort ett mer riktigt försök att gå med Töjren då han kom och körde om mig, istället för att få ligga i ingemansland som jag nu fick göra de sista varven. Hann med en onödig vurpa på sista varvet också, men som tur var inga större skråmor på varken mig eller cykel!

Det var ju riktigt roligt att få köra xco igen, en rolig form av tävling är det! Detta blev den bra genomkörare som jag ville ha inför sm iaf! Nu är det en veckas arbete innan det är dags. Idag landade jag på en 9onde plats totalt i Maxistarten som innebär samma starttid och längd för tre klasser. Elit/Junior och H30. I Elit räckte det till en 7onde av 13 startande. Wengelin kom som efteranmäld och körde ifrån alla idag och tog en säker seger!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar