tisdag 9 juli 2013

Björkvallen XC

Kvällens plan var att köra på Björkvallen och den långa banan som finns där. Den är stökig, har endel stigningar och bra genomkörare för sina 20 minuters intervaller. Rullade upp och ställde mig redo för en stillastående start. Målet för dagen var ju att äntligen gå under 20 min på ett varv, 20 min exakt är ju min gamla bästa tid, då på sakta rullande start. Jag visste att jag i kroppen hade möjlighet att gå under 20 min, och när jag tyckte att tekniken satt under första långa stigpartiet innan man kommer ut på första grusvägen så var det bara att gasa på. Klockade en tid på 19:53 vilket känns riktigt bra, då det var en förhoppning att kunna gå under 20 min innan SM om knappt två veckor! Den andra tjugan körde jag åt fel håll för att få ut mera teknikträning än flås, lite tvekande i någon kurva, så lite mer återhämtning fanns under det varvet. Men den är riktigt rolig att köra avigt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar