torsdag 14 juni 2012

Kullhagarna

Idag gjorde jag ett besök hos den kära grymma banan som finns alldeles i närheten, endast 2min hemifrån! Den går under namnat Kullhagarna och är en grymt intensiv bana, inget krångel bara ren njutning av hög puls! Senast jag var här så var det deltävling 1 av Värmlandsserien, trots att jag har en sådan fin bana så är jag inte där så ofta, tyvärr. Kan det vara tredje gången i år? Det var iaf första gången med min Merida Big Nine Lite 1200. Tider under 6 min tycker jag är bra, idag höll jag mig under 6min, och ganska stabilt kändes det också. Träningsvärken från tisdagens gymträning kändes såklart av.

Dagens tider:
5:59, missade en avfart och lite annat som hänt med banan sen senaste besöket som kallas växtlighet.
5:49
5:43
5:42
5:44
5:44
Ingen paus mellan varven.
Dagens träningsbild

Nu hoppas jag benen vaknar till lite inför helgens avslutning av SWE-cup, det är dubbla tävlingar i Borås som gäller. På söndagen kör vi nästan den banan som var på förra årets SM, på lördagen är vi på ett annat område och alltså en bana jag aldrig kört. Vädret är lite osäkert, regn/sol. Så det blir nog sol om jag får gissa. Imorgon åker jag ner mot Borås efter jag slutat jobbet, åker ner och bor på Överlida Hotell igen som jag även bodde på under Kattegattstouren för två veckor sedan. Det blir suveränt! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar